Sinds enkele maanden werkt Rutger Janssen als regiomanager voor de regio Noord-West Nederland bij HOD. Nu hij inmiddels aardig gewend is, vonden we het tijd hem eens voor het voetlicht te brengen. Graag deelt hij zijn ervaringen en indrukken die hij tot nu toe bij HOD heeft opgedaan!

Wat was voor jou de belangrijkste reden om voor HOD als werkgever te kiezen?
Ik heb voor HOD gekozen vanwege de kleinschaligheid van de organisatie, het compacte team en omdat het actief is in een werkgebied waar ik nog niet eerder heb gewerkt, ondanks dat mijn vorige banen bijna allemaal vastgoed en dienstverlenend gerelateerd waren.
 
Toen je voor het eerst binnenstapte bij HOD als nieuwe regiomanager, hoe heb je dat ervaren?
Ik heb het geluk gehad dat ik me bij HOD heel erg welkom voelde vanaf dag 1 en op een perfecte manier ben ingewerkt door mijn voorganger Jules. Daarbij heb ik ook alle hulp gekregen van alle collega’s. 
 
Je bent bij HOD gestart tijdens de coronacrisis, niet de meest optimale situatie dus. Hoe was dat?
Door het feit dat ‘buiten’ afspraken minder konden plaatsvinden, heb ik me meer kunnen richten op de organisatie zelf en daardoor een heel duidelijk beeld kunnen vormen van wat HOD doet en wat de meerwaarde is van de dienstverlening als organisatie voor onze opdrachtgevers.
 
Wat vind je zo aantrekkelijk aan de functie van regiomanager?
Elke dag is zo divers dat de dagen voorbij vliegen en je jezelf af en toe afvraagt wat er die dag nu allemaal voorbij is gekomen, op een positieve manier! De functie van regiomanager is een functie die veel vrijheid met zich meebrengt, maar veel vrijheid gaat ook gepaard met veel verantwoordelijkheid en daar sta ik voor. Dat moet je wel liggen.
 
Welke persoonlijke kwaliteiten van jou kun je dagelijks inzetten als regiomanager?
Mijn oplossend vermogen en mijn vermogen om duidelijkheid te scheppen. Daarnaast ben ik flexibel en makkelijk benaderbaar, met de nodige humor.
 
Nieuwe werknemers zorgen altijd voor een frisse wind. Wat kun jij HOD leren?
HOD is een dienstverlener op het gebied van leegstaand vastgoed en dat doen we heel goed. Ik ervaar echter dat soms de mate en de drang om iets supersnel op te lossen groter is dan de verwachting van de opdrachtgever of oppasser. Ik denk dat we daar soms best wat meer ruimte in kunnen nemen.
 
En wat kun jij leren van HOD?
Dat ik sommige zaken niet te persoonlijk moet maken tijdens de uitvoering van mijn werk. Even een stapje terug doen af en toe geeft me een relativerender beeld van de situatie of oplossing.